Сколівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує:
Деклараційна кампанія 2025 – триває! Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області нагадує, що триває Деклараційна кампанія 2025. Детальніше про процес подання податкової декларації про майновий стан і доходи та важливі терміни можна дізнатися тут:
► Як подати декларацію (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html);
► Про терміни подання декларації (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html);
► Як отримати податкову знижку (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html);
► Оподаткування доходів за кордоном: що варто знати українцям? (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/874065.html).
Джерела погашення податкового боргу
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області звертає увагу, що згідно з п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених ПКУ, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 87.3 ст. 87 ПКУ визначено перелік майна та коштів, які не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків.
У разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків (абзац перший п. 87.5 ст. 87 ПКУ).
Відповідно до п. 87.6 ст. 87 ПКУ у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з ПКУ.
Нова форма фіскальних чеків: чи обов’язково має бути відображений рядок «решта»
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує про наступне.
У фіскальному касовому чеку відображаються лише ті реквізити, які наявні у платника під час формування конкретного чеку.
Тобто рядок «решта» не заповнюється, якщо такої решти при проведенні розрахунку не було.
Це правило стосується й інших реквізитів, які передбачені формою.
Наприклад, можуть не зазначатися такі реквізити:
ІПН платника ПДВ – якщо платник не зареєстрований платником ПДВ;
УКТЗЕД – якщо товар не підакцизний;
реквізит марки акцизного податку – якщо товар не маркований;
рядки 12 - 17 – якщо при розрахунку не використовувалась платіжна картка і пристрої не з’єднані і не поєднані;
ставки податків – якщо суб’єкт господарювання не є платником таких податків тощо.
Про управління податковими ризиками
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області повідомляє.
Державна податкова служба України активно впроваджує міжнародні підходи до управління, що ґрунтуються на управлінні податковими ризиками (комплаєнс-ризиками), адже це має вирішальне значення для досягнення стратегічних цілей Національної стратегії доходів України.
На субсайті «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням https://tpd.tax.gov.ua, оприлюднено Перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).
Перелік формується щоквартально, не пізніше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада. Розраховані середні показники, які використовуються для формування Переліку, публікуються протягом 5 робочих днів після його затвердження. Для розрахунку всіх середніх галузевих показників, які беруться до уваги при формуванні Переліку, використовуються дані податкової звітності за останні 4 повні квартали (сумарно за 12 місяців). Заробітна плата розділяється на чотири квартали.
Платники податків, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), можуть бути включені до Переліку з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) кварталом, але не раніше одного календарного року з дати взяття такого платника на облік у контролюючому органі.
З нормами визначення платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та перевагами для них можна ознайомитися в Законі України від 18.06.2024 № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» та в наказі Міністерства фінансів України від 07.10.2024 року № 495 «Про затвердження Порядку формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (зі змінами).
Система управління ризиком дотримання податкового законодавства: переваги
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує про наступне.
Запровадження системи управління ризиком дотримання податкового законодавства дасть змогу:
- допомогти платникам податків уникнути найбільш поширених помилок під час заповнення податкової звітності, сплати податків у майбутньому тощо;
- максимально спростити подання податкової звітності й сплату податків;
- мінімізувати ризики недотримання платниками вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС;
- запровадити механізм комплаєнсу від державної реєстрації платника податків до системи відслідковування ризиків у ДПС і як кінцевий результат – сплата податків і зборів до бюджетів усіх рівнів;
- забезпечити належне надходження доходів і зборів, контроль за справлянням яких закріплено за ДПС, мінімізувати недонадходження доходів і зборів відповідно до ідентифікованих податкових ризиків.
НСД: впровадження нових механізмів роботи ДПС
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області повідомляє.
З метою забезпечення ефективного та комплексного протистояння розмиванню податкової бази й виведенню прибутку з-під оподаткування, підвищення рівня податкового контролю, збільшення бази оподаткування та унеможливлення застосування схем мінімізації податкових зобов’язань виникла потреба у впровадженні нових механізмів роботи ДПС
Отримання ДПС доступу до інформації про іноземні фінансові активи резидентів України за Загальним стандартом звітності надасть змогу:
- посилити контроль за своєчасністю та повнотою декларування доходів, що підлягають оподаткуванню;
- виявляти незадекларовані доходи для боротьби з ухиленням від сплати податків фізичними особами;
- підвищити ефективність застосування нових правил про оподаткування контрольованих іноземних компаній;
- отримати додаткове джерело податкової інформації під час впровадження непрямих методів контролю за оподаткуванням фізичних осіб
Запровадження обміну звітами в розрізі країн надасть змогу налагодити ефективний процес обміну інформацією з іноземними компетентними органами для здійснення економічного і статистичного аналізу, оцінки ризиків трансфертного ціноутворення та інших ризиків, пов’язаних з розмиванням податкової бази та виведенням прибутків з-під оподаткування.
Електронний сервіс предзаповнення податкової декларації про майновий стан і доходи для фізичних осіб – платників податків
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує.
Для допомоги платникам податків – фізичним особам при складанні податкової звітності Державна податкова служба України розробила відеоролик «Предзаповнення декларації про майновий стан і доходи за даними інформаційних баз ДПС та подання її до контролюючого органу».
Відеоролик містить покрокову інструкцію щодо порядку заповнення декларації при використанні електронного сервісу в електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян».
Нагадуємо, що до форми податкової декларації про майновий стан і доходи внесено зміни відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 28 серпня 2023 року № 467 «Про внесення змін до наказу «Про затвердження Змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.10.2023 за № 1817/40873.
Переглянути відеоролик можна тут: https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/10954.html
Особливості подання в електронному вигляді заяви за ф. № 5-ОПП фізичної особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області повідомляє, що відповідно до п. 65.3 ст. 65 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) та п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами (далі – Порядок № 1588) для взяття на облік фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, у строк 10 календарних днів після державної реєстрації (реєстрації) незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, зобов’язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання:
– заяву (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі – Заява за ф. № 5-ОПП) (додаток 8 до Порядку № 1588);
– копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, визначеного у п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку № 1588.
Якщо адвокат або судовий експерт провадить незалежну професійну діяльність індивідуально (не в складі державної спеціалізованої установи чи іншої юридичної особи) не з дати видачі відповідного свідоцтва, то для підтвердження періодів, протягом яких незалежна професійна діяльність не провадилась, подається документ відповідного уповноваженого органу чи витяг з реєстру, яким забезпечується реєстрація незалежної професійної діяльності, із зазначенням дат зупинення та поновлення права на заняття незалежною професійною діяльністю або дат зміни організаційної форми відповідної діяльності.
Фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність та взяті на облік, як внутрішньо переміщені особи, можуть подати заяву для взяття на облік/зміну місця обліку до контролюючого органу за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи згідно з довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, копія якої подається до контролюючого органу (п.6.8 розд. розд. VI Порядку № 1588).
При подачі документів пред’являються оригінали зазначених документів та паспортний документ.
Заява за ф. № 5-ОПП та копії зазначених документів можуть бути подані засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Для формування та надсилання документів звітності в електронній формі, платник може використовувати обране на власний розсуд програмне забезпечення, у т. ч. Електронний кабінет.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету надає платникам можливість створення заяв та запитів для отримання інформації, в тому числі Заяви ф. № 5-ОПП (ідентифікатор форми F13141ХХ).
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля такої заяви. При цьому, частина полів електронного документа заповнюється автоматично на підставі реєстраційних та інших даних наявних в ДПС (з можливістю їх коригування).
Приєднання до Заяви сканованих копій документів (файл у форматі pdf із обмеженням розміру до 5 МБ) здійснюється шляхом вибору «Документ довільного формату» у вкладці «Додатки» зазначеної вище форми.
Після успішної перевірки та збереження електронний документ необхідно підписати та направити до контролюючого органу.
Фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, при поданні в електронному вигляді Заяви за ф. № 5-ОПП може не приєднувати скановані копії паспорта, оскільки накладений електронний підпис такої фізичної особи ідентифікує її як автора та підписувача електронного документа.
Більше інформації: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42403
РРО/ПРРО: як проводяться розрахунки?
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області звертає увагу, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО)/програмні РРО (ПРРО).
РРО/ПРРО застосовується при розрахунках:
- готівкою;
- через POS-термінал із застосуванням електронного платіжного засобу;
- через програмно-технічний комплекс самообслуговування не банківської установи (готівка та електронний платіжний засіб);
- у дистанційній торгівлі з використанням реквізитів електронного платіжного засобу, у тому числі розрахункові операції через системи LiqPay, Portmone, iPay, Приват24, Монобанк, Ощад24/7.
РРО/ПРРО не застосовується при розрахунках:
- перерахування коштів з рахунку суб'єкта господарювання на рахунок суб'єкта господарювання (з використанням реквізитів розрахункового рахунку, тобто без еквайрингу);
- перерахування коштів через касу банку;
- через ПТКС банку (готівка та електронний платіжний засіб).
На кожне місце розрахунків – свій РРО/ ПРРО:
що потрібно знати платникам
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області нагадує суб’єктам господарювання про необхідність дотримання вимог законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) або програмних РРО (ПРРО).
Чи потрібно використовувати РРО/ПРРО на кожен об’єкт господарювання, якщо вони розташовані за однією адресою, але у різних приміщеннях? Відповідь на це питання міститься у Законі України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Згідно з пунктом 1 статті 3 Закону № 265, підприємці, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі, зобов’язані проводити такі операції через зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через ПРРО, що зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу.
Відповідно до статті 2 Закону № 265, місцем проведення розрахунків є локація, де здійснюється оплата за товари або послуги, а також зберігаються отримані готівкові кошти. Це означає, що кожен окремий об’єкт, де здійснюються розрахункові операції, незалежно від того, чи знаходиться він за тією ж адресою, має бути обладнаний окремим РРО або ПРРО.
Отже, якщо суб’єкт господарювання має кілька торгових точок чи приміщень для надання послуг, навіть якщо вони розташовані за однією адресою, кожне місце проведення розрахунків повинно бути обладнане відповідним реєстратором (ЗІР).
Дотримання норм податкового законодавства – це запорука фінансової стабільності бізнесу та уникнення штрафних санкцій. Подбайте про прозорість своєї діяльності та використовуйте РРО/ПРРО відповідно до вимог законодавства!
Порядок заповнення
повідомлення за формою №20-ОПП
Сколівський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує, що згідно з п. 8.1 розд. VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 1588), платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання заяви про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. № 20-ОПП (далі – Заява за ф. № 20-ОПП) (додаток 10 до Порядку № 1588) у порядку, встановленому розд. VIIІ Порядку № 1588.
Відповідно до Пам’ятки для заповнення розд. 3 Заяви про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (додаток до Заяви за ф. № 20-ОПП) розд. 3 «Відомості про об’єкти оподаткування платника податків» Заяви за ф. № 20-ОПП заповнюються наступним чином:
– при першому наданні – зазначаються всі об’єкти оподаткування;
– при наступному поданні – зазначається новий об’єкт оподаткування або об’єкт оподаткування щодо якого відбулися зміни.
Графа 2 «Код ознаки надання інформації» розд. 3 має значення:
1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування;
3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування;
6 – закриття об’єкта оподаткування.
При поданні інформації про новий об’єкт оподаткування у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування».
У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, зазначається оновлена інформація про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, та у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування».
При цьому в разі зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в Заяві за ф. № 20-ОПП двома рядками: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється (у графу 2 вноситься значення «6 – закриття об’єкта оподаткування»), у другому – оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого (у графу 2 вноситься значення «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»), при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється.
Графа 3 «Тип об’єкта оподаткування» заповнюється відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування, що оприлюднений на вебпорталі ДПС (http://tax.gov.ua /Головна/Довідники/Типи об’єктів оподаткування) та розміщений на інформаційних стендах у контролюючих органах.
Графа 4 «Найменування об’єкта оподаткування» заповнюється у разі наявності.
Графа 5 «Ідентифікатор об’єкта оподаткування» – це числове значення, яке складається з коду типу об’єкта оподаткування та внутрішнього ідентифікатора, прийнятого самою особою, що складається з 5-ти знаків. У разі зміни місцезнаходження об’єкта оподаткування зазначається нове місцезнаходження такого об’єкта.
Графа 6 «Код територіальної громади, де знаходиться об’єкт оподаткування» заповнюється відповідно до Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ), що розміщений на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад та територій України.
У графі 14 «Стан об’єкта оподаткування» зазначається: 1 – будується/готується до введення в експлуатацію; 2 – експлуатується; 3 – тимчасово не експлуатується; 5 – непридатний до експлуатації; 6 – об’єкт відчужений/повернутий власнику; 7 – зміна призначення/перепрофілювання; 8 – орендується; 9 – здається в оренду.
У графі 15 «Вид права на об’єкт оподаткування» зазначається: 1 – право власності; 2 – право володіння; 3 – право користування (сервітут, емфітевзис, суперфіцій); 4 – право господарського відання; 5 – право оперативного управління; 6 – право постійного користування; 7 – право довгострокового користування або оренди; 8 – право короткострокового користування, оренди або найму; 9 – іпотека; 10 – довірче управління майном.
На підставі проставленої відповідної позначки в графі 16 здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням об’єкта оподаткування.
Графа 17 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» зазначається у разі наявності. Заповнюється у разі реєстрації об’єкта оподаткування у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, таким номером є: кадастровий номер – для земельної ділянки; реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна – для нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки; номер кузова транспортного засобу – для легкового автомобіля; номер шасі транспортного засобу – для вантажного автомобіля та причепа; бортовий реєстраційний номер – для суден; реєстраційний знак – для повітряних суден тощо).
Платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування та контролюючі органи, у яких платник податків перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, в приватній частині Електронного кабінету (п. 8.8 розд. VIII Порядку № 1588).
Більше інформації: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42268.