ДЕРЕВО ЦІЛЕЙ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ СКОЛІВСЬКОЇ ГРОМАДИ
Стратегічне бачення досягатиметься через досягнення стратегічних цілей. Стратегічні цілі дають відповідь на запитання, що необхідно зробити, щоб досягти бачення розвитку громади. Кожна стратегічна ціль включає оперативні цілі, які містять конкретні завдання. Розроблення і досягнення цілей формує основу для управління громадою та дозволяє пов’язати Стратегію з бюджетним плануванням. Оперативні цілі, в свою чергу, деталізовані в завданнях. Завдання дають відповіді на питання, яким шляхом, яким чином громада досягатиме цілей свого розвитку. Потенційно можливі сфери реалізації проєктів в перспективі стануть заходами та проєктами, структурованими у Плані заходів з реалізації Стратегії на 2022-2024 роки.
Стратегічні / Оперативні цілі |
Завдання |
Потенційно можливі сфери реалізації проєктів |
|
СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 1. ЗГУРТОВАНА ГРОМАДА |
|||
1.1. Новітній громадський простір |
1.1.1. Розвиток мережі освітніх та культурно-мистецьких хабів |
- проведення опитування серед жителів громади (через сайт міської ради) щодо визначення спільних інтересів та пріоритетних тем в культурному та економічному житті громади; - організація воркшопів (щонайменше 2 на рік) для молоді із залученням представників бізнес-середовища та закладів професійної (професійно-технічної) освіти; - створення медіатек та клубів за інтересами для дорослого населення на базі бібліотек.
|
|
1.1.2. Створення відкритих «громадських просторів» та локацій європейського зразка |
- створення нових та модернізація існуючих зон пасивного відпочинку в парках, скверах, на центральних площах щонайменше 3 населених пунктах громади; - організація кінотеатру «під відкритим небом» (з можливістю його транспортування до різних населених пунктів громади); - формування просторів для активного відпочинку (облаштування скейт-парку, облаштування спортивних майданчиків та спортивних споруд в населених пунктах громади; - облаштування точок вільного доступу до мережі Інтернет
|
|
|
1.2. Активна громада |
1.2.1. Запровадження інструментів громадської участі та публічності управління |
- відновити Бюджету участі в громаді; - розробка і запуск геоінформаційної системи картування проблем громади |
|
1.2.2. Підвищення інтеграції жителів усіх населених пунктів в соціальне життя громади |
- організація щорічного свята громади в кожному населеному пункті громади; - запровадження театралізованих масових дійств, спортивних змагань в населених пунктах громади, зокрема у віддалених від центру громади; - сприяння волонтерству жителів громади та ВПО.
|
|
|
1.3.1. Налагодження системи поводження з ТПВ |
- запровадження та пропагування системи сортування відходів; - активізація діяльності з укладення договорів на вивезення сміття.
|
|
|
1.3.2. Формування екологічної свідомості у мешканців громади |
- формування еко-свідомості у школярів та дітей у закладах дошкільної та позашкільної освіти; - проведення заходів та екологічних акцій очищення берегів річок та озер, території лісосмуг, розчищення джерел; - запобігання шкідливій дії повеней, укріплення берегів річок; - запобігання поширенню інвазивних рослин (борщівника Сосновського, золотарника та ін.); - запровадження челенджів «найчистіша вулиця» у м. Сколе та «екочиста садиба» у сільських населених пунктах громади |
|
|
СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 2. КОМФОРТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ МЕШКАНЦІВ І БІЗНЕСУ |
|||
2.1. Інвестиційно-приваблива громада |
2.1.1. Розроблення містобудівної документації |
- розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади; - розроблення та актуалізація генеральних планів населених пунктів |
|
2.1.2. Систематизація інформації про інвестиційний потенціал громади |
- інвентаризація ресурсів громади і створення бази комунального майна та земельних ділянок комунальної форми власності; - розробка інвестиційного паспорту громади з використанням системи візуальної ідентифікації громади та з нанесенням об’єктів на мапу google;
|
|
|
2.1.3. Покращення дорожньо-транспортної інфраструктури |
- будівництво тротуарних доріжок та велодоріжок; - будівництво, реконструкція капітальний ремонт мережі зовнішнього освітлення, заміна старих ліхтарів вуличного освітлення на LED- технології; - облаштування придорожньої інфраструктури (дорожні знаки, реновація автобусних зупинок в громаді, встановлення сміттєзбірників тощо), місць для паркування автомобілів та велопарковок; - укріплення узбіч доріг та прибережно-захисних смуг водних об’єктів. - ремонт під’їзних доріг до закладів освіти; |
|
|
2.1.4. Удосконалення комунікаційних стандартів обслуговування інвесторів |
- розробка алгоритму супроводу інвестора; - виділення кваліфікованих кадрових одиниць з штату міської ради для постійної комунікації та надання консалтингової допомоги бізнесу і незайнятому населенню з питань започаткування та ведення підприємницької діяльності; - навчання та підвищення кваліфікації (один раз на два роки) працівників, які здійснюють супровід інвесторів, щодо роботи з потенційними інвесторами
|
|
|
2.1.5. Покращення якості мобільного зв’язку на території громади |
- налагодження співпраці (проведення щорічних консультацій) з 3 операторами мобільного зв’язку щодо вдосконалення та розширення мережі мобільного зв’язку на території громади |
|
|
2.2. Розвиток бізнес-середовища у громаді |
2.2.1. Створення центру сприяння економічному розвитку громади |
- створення та підтримка діяльності Агенції місцевого економічного розвитку Сколівської громади (АМЕР Сколівської громади); - організація на базі АМЕР, спільно з кваліфікованими управлінцями міської ради та освітніх установ, надання консультаційних, інформаційних, освітніх послуг для бізнесу та населення; - здійснення заходів скерованих на підвищення податкової культури жителів громади (інформаційні та агітаційні кампанії, позитивні кейси тощо) |
|
2.2.2. Підтримка підприємницьких ініціатив мешканців і мешканок громади та внутрішньо переміщених осіб |
- підтримка малих виробників сільськогосподарської продукції (в т. ч. сімейних фермерських господарств) та їх кооперації через залучення експертів-дорадників; - запровадження механізмів фінансової підтримки підприємництва через організацію конкурсів бізнес-планів для підприємців та осіб, які бажають започаткувати власну справу; - створення постійно діючого ярмарку на центральній площі м. Сколе |
|
|
2.2.3. Стимулювання інноваційних видів економічної діяльності |
- підтримка впровадження напрямів смарт-спеціалізації регіону, зокрема профільних видів розвитку біоекономіки (деревообробна та меблева промисловість, харчова промисловість, органічне сільське господарство, біотехнології); - сприяння формуванню транспортно-логістичного хабу, інноваційних кластерів тощо на території громади; - сприяння вирощуванню та переробці нішевої продукції (лікарських рослин, продуктів бджільництва, ягід, грибів тощо) місцевими підприємцями |
|
|
2.3. Безпечна та доступна громада |
2.3.1. Створення системи безпеки у громаді |
- створення мережі відеонагляду, зокрема на автомобільних дорогах, в публічних та туристичних місцях; - створення Центру безпеки громади - надання мешканцям громади послуги «Поліцейський офіцер у сільській місцевості» |
|
2.3.2. Усунення бар’єрів для осіб з обмеженими фізичними можливостями |
- пристосування громадських будівель, де будуть проводитися капітальні ремонти, до потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями; - пристосування тротуарів у центральній частині м. Сколе для пересування осіб з обмеженими фізичними можливостями |
|
|
2.4. Ефективна мережа закладів соціальної сфери |
2.4.1. Модернізація закладів освіти та підвищення якості освітніх послуг |
- впровадження енергоефективних заходів в закладах освіти, в т.ч. з використанням альтернативних джерел енергії; - забезпечення закладів освіти шкільними автобусами, які відповідають необхідним технічним та безпековим вимогам; - створення ліцею; - запровадити систему профорієнтації та навчально-професійної консультації в школах із залученням представників закладів професійної (професійно-технічної) освіти (тиждень «Моя майбутня професія»).
|
|
2.4.2. Модернізація закладів охорони здоров’я та підвищення якості медичних послуг |
- реконструкція, капітальний ремонт приміщень АЗПСМ та ФАП КНП «Сколівський центр первинної медичної допомоги»; - реконструкція, капітальний ремонт відділень КНП «Сколівська центральна лікарня», покращення якості її інженерної інфраструктури; - запровадження надання лікувально-реабілітаційних послуг та послуг психологічної підтримки для ветеранів війни; - закупівля сучасного медичного обладнання (рентген апарату); - запровадити програму профілактики захворювань;
|
|
|
СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 3. РОЗВИНУТА ТУРИСТИЧНА ГАЛУЗЬ |
|||
3.1. Впізнавана громада |
3.1.1. Забезпечення позиціонування та просування громади як туристичної дестинацій |
- розробка брендбуку громади, символіки та слоганів, системи орієнтації, указників, туристичних знаків, вивісок; - створення е-календаря культурно-мистецьких та спортивно-масових подій; - розроблення маркетингової стратегії «Сколівщина туристична»; - активізація співпраці з всеукраїнськими та міжнародними туристичними асоціаціями через вступ та членство в них Сколівської громади;
|
|
3.2. Впорядкування туристичної діяльності в громаді |
3.2.1. Створення туристично-інформаційного центру |
- створення КП «Туристично-інформаційний центр SKOLE.UA»; - створення сайту КП «Туристично-інформаційний центр SKOLE.UA» «Туристичні локації Сколівської громади» та його просування в мережі Інтернет; - розроблення системи моніторингу туристичного потоку, проблемних питань в сфері туризму; - забезпечення розвитку КП «Туристично-інформаційний центр SKOLE.UA» шляхом залучення грантових коштів
|
|
3.2.2. Проведення обліку і систематизації закладів розміщування і харчування на території громади |
- проведення інвентаризації закладів громадського розміщення і харчування; - впровадження системи категоризації садиб сільського туризму |
|
|
3.3. Нові туристичні продукти |
3.3.1. Створення та облаштування нових туристичних шляхів та локацій |
- створення маршрутів активного екотуризму (піший, велосипедний, водний, рибальство); - створення туристичного шляху «Мова кам’яних скульптур»; - облаштування вольєрів для зубрів; - створення та публікація мапи Сколівських краєвидів; - створення оглядових майданчиків з необхідною інфраструктурою, атракційними фігурами та інформаційними вказівниками; - розширення мережі музеїв, зокрема створення музею вузькоколійної залізниці з виставкою одиниць рухомого складу та відновлення старовинної вузької колії, облаштування виставкової зали в палаці Гредлів; - розвиток кемпінгового та глемпінгового туризму; - створення малого пішохідного кола в м. Сколе. |
|
3.4. Створення передумов для організації в громаді санаторно-курортного оздоровлення |
3.3.1. Нові оздоровчі об’єкти |
- дослідження локацій з природними лікувальними ресурсами для можливого розміщення санаторно-курортних установ |
|
3.3.2. Сприяння видобутку мінеральних вод |
- облаштування ділянок для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів; - здійснення благоустрою територій джерел і свердловин родовищ мінеральних вод, їх санітарних зон.
|
|
СТРАТЕГІЧНІ, ОПЕРАТИВНІ ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ
Стратегічні цілі |
Оперативні цілі |
Завдання |
|
|
|
Стратегічна ціль 1. Згуртована громада |
1.1. Новітній громадський простір |
1.1.1. Розвиток мережі освітніх та культурно-мистецьких хабів |
1.1.2. Створення відкритих «громадських просторів» та локацій європейського зразка |
||
|
|
|
1.2. Активна громада |
1.2.1. Запровадження інструментів громадської участі та публічності управління |
|
1.2.2. Підвищення інтеграції жителів усіх населених пунктів в соціальне життя громади |
||
|
|
|
1.3. Екологічно свідомі мешканці |
1.3.1. Налагодження системи поводження з ТПВ |
|
1.3.2. Формування екологічної свідомості у мешканців громади |
||
|
|
|
Стратегічна ціль 2. Комфортне середовище для мешканців і бізнесу |
2.1. Інвестиційно-приваблива громада |
2.1.1. Розроблення містобудівної документації |
2.1.2. Систематизація інформації про інвестиційний потенціал громади |
||
2.1.3. Покращення дорожньо-транспортної інфраструктури |
||
2.1.4. Удосконалення комунікаційних стандартів обслуговування інвесторів |
||
2.1.5. Покращення якості мобільного зв’язку на території громади |
||
|
|
|
2.2. Розвиток бізнес-середовища у громаді |
2.2.1. Створення центру сприяння економічному розвитку громади |
|
2.2.2. Підтримка підприємницьких ініціатив мешканців і мешканок громади та внутрішньо переміщених осіб |
||
2.2.3. Стимулювання інноваційних видів економічної діяльності |
||
|
|
|
2.3. Безпечна та доступна громада |
2.3.1. Створення системи безпеки у громаді |
|
2.3.2. Усунення бар’єрів для осіб з обмеженими фізичними можливостями |
||
|
|
|
2.4. Ефективна мережа закладів соціальної сфери |
2.4.1. Модернізація закладів освіти та підвищення якості освітніх послуг |
|
2.4.2. Модернізація закладів охорони здоров’я та підвищення якості медичних послуг |
||
|
|
|
Стратегічна ціль 3. Розвинута туристична галузь |
3.1. Впізнавана громада |
3.1.1. Забезпечення позиціонування та просування громади як туристичної дестинацій |
3.2.1. Створення туристично-інформаційного центру |
||
3.2.2. Проведення обліку і систематизації закладів розміщування і харчування на території громади |
||
|
|
|
3.2. Впорядкування туристичної діяльності в громаді |
3.2.1. Створення туристично-інформаційного центру |
|
3.2.2. Проведення обліку і систематизації закладів розміщування і харчування на території громади |
||
|
|
|
3.3. Нові туристичні продукти |
3.3.1. Створення та облаштування нових туристичних шляхів та локацій |
|
|
|
|
3.4. Створення передумов для організації в громаді санаторно-курортного оздоровлення |
3.3.1. Нові оздоровчі об’єкти |
|
3.3.2. Сприяння видобутку мінеральних вод |